نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3064
-
الف
+

واکنش تند بزرگان سینما به تصمیم جنجالی اسکار 2019

بزرگان سینما به تصمیم جنجالی که اسکار 2019 گرفته، واکنش نشان دادند.

به گزارش آی فیلم2، «کوئنتین تارانتینو»، «اسپایک لی» و «مارتین اسکورسیزی» در کنار بیش از ۴۰ کارگردان و فلمبردار و تدوینگر مشهور با امضای نامه ای تصمیم اکادمی علوم و هنر‌های سینما برای اهدای ۴ جایزه اسکار هنگام نشر تبلیغات را محکوم کردند.

تصمیم اکادمی علوم و هنرهای سینما برای اهدای ۴ جایزه اسکار هنگام نشر تبلیغات در نشر زنده تلویزیونی به ویژه اسکار فلمبرداری و اسکار تدوین با واکنش منفی برخی از بزرگترین چهره‌های دنیای سینما از جمله «آلفونسو کوارون» کارگردان فلم «رُما» روبه‌رو شد.

«رُما» از شانس‌های اصلی دریافت جوایز اسکار است که در ۱۰ قسمت از جمله بهترین فلم، بهترین کارگردانی، بهترین فلم غیرانگلیسی‌زبان، بهترین فلمنامه و بهترین فلمبرداری نامزد دریافت جایزه است.

کوارون که کارگردان، نویسنده فلمنامه و البته فلمبردار «رُما» است، در واکنش به تصمیم جنجالی اکادمی گفت: «در تاریخ سینما شاهکارهایی بدون صدا، بدون رنگ، بدون داستان، بدون موسیقی و حتی بدون بازیگر خلق شده‌اند. اما در این تاریخ دراز هیچ فلمی وجود ندارد که بدون فلمبرداری یا تدوین ساخته شده باشد.»

اکادمی علوم و هنر‌های سینما برای کوتاه‌تر شدن زمان نشر تلویزیونی مراسم دست به این اقدام زده است و باور دارد که با کوتاه کردن زمان نشر تلویزیونی جلوی افت میزان بینندگان اسکار را خواهد گرفت.

«راسل کرو» بازیگر کرکتر معروف فلم «گلادیاتور» هم این تصمیم اکادمی را احمقانه توصیف کرده است.

ف ا

نظر شما
ارسال نظر